A Mátrában jártunk

2013. május 6.

A huszonnégy fős 7-8. osztályos diákcsoportunk 4 napos témahét programon vehetett részt a Mátrában május 06-09-ig. Az utazás a Szentesi Művelődési Központ TÁMOP-3.2.13-12/1-2012-0086 „Gyermek-LAND” Szentesen című pályázata keretében valósult meg. Ennek köszönhetően megismerkedhettünk a Mátra földrajzi szépségeivel és kulturális értékeivel. Szálláshelyünk a festői Mátraszentimrén volt.

A négy nap alatt számos nevezetes helyszínt kerestünk fel. Egerben a Dobó István Vármúzeumban tettünk látogatást, ahol a vár alatt a Kazamata légköre bűvölt el bennünket. Galyatetőn a kilátóból, majd Kékestetőn a TV torony tetejéről csodáltuk meg a Mátra szépségét. Az utóbbi helyen a Szanatórium kertjében mókusokat etettünk a tenyerünkből, majd lesétáltunk Mátraházára. Parádsasváron egy üvegcsiszoló manufaktúrában meg tanultuk hogyan kell poharat díszesre csiszolni, s az általunk készített termékeket meg is kaptuk ajándékba. Parádfürdőn az Ilona patak mentén egy kellemes sétát tettünk a vízeséshez. Minden nap szebbnél szebb ásványokat gyűjtöttünk az elhagyott bányákban. Az utolsó napon, Mátrafüreden a nyári bob pályán vidám perceket töltöttünk, s ezután az erdei vasúttal Gyöngyösre utaztunk a Mátra Múzeumba, ahol törpének érezhettük magunkat a Mamut csontváz mellett. A Természettudományi Pavilonban a kitömött állatokban, akváriumokban, különleges növényekben gyönyörködhettünk.

A kirándulás nagy élményt jelentett a tanulók számára, hiszen sokan először jártak Magyarország e gyönyörű vidékén. Köszönjük a Művelődési Központ projektmenedzsmentjének, hogy e kirándulást lehetővé tette számunkra és Fazekas Petra és Sprok János pedagógusoknak, hogy a megvalósításban aktívan részt vettek.

Molnárné Szalai Edit
a témahét vezetője

KRÉTA rendszer
Étkezés
Rendőrségi prevenciós csomagok
Pályázat 112
Tájékoztató Szülőknek

Óvodai-iskolai szociális segítő tevékenység az iskolában

Az intézményben iskolai szociális segítő:
Horváth Anita.

Fogadóóra helye, ideje az iskolában:
kedd: 08.00-10.30
csütörtök: 14.30-16.30

1. emelet, 14. terem

Bővebben

Tájékoztató

Tájékoztató az etika óra helyett választott hit -és erkölcstan oktatás megszervezéséről:

Iskolapszichológiai ellátás

Hétfő:  12:30 - 13:15 -> Fogadóóra (27-es terem)

________________________________________

Idegen nyelvi mérések eredményei
Gyermekutaztatás szabályai

A tragikus veronai buszbaleset után a Kormány megvizsgálta, hogy szükség van-e a jogszabályok szigorítására. A Kabinet azt szeretné elérni, hogy hasonló tragédiák a jövőben ne fordulhassanak elő. A lehetséges szigorításokról a Kormány  ki kívánja kérni a magyar állampolgárok véleményét. Ennek érdekében internetes konzultációt indított az ügyben, amelyet az alábbi linken érhetnek el:

Klauzálos Gyermekekért Alapítvány
Tájékoztató a nyári napközis táborról
Megújult iskolánk honlapja

Elkészült formailag megújult honlapunk. Bízunk benne, hogy látogatóink könnyen eligazodnak majd az új oldalon és kérdéseikre remélhetőleg gyorsan választ találnak.

A régi tartalmak folyamatosan átvételre kerülnek a régi weblapról. Amennyiben mégsem talál valamit, korlátozott ideig elérhető az előző változat is az alábbi képre kattintva: