HEFOP 3.1.3

Klauzálos tanulók kompetencia-alapú oktatása, nevelése

új szemlélettel Szentesért és egy élhetőbb jövőért

A projekt adatai

A program címe: Klauzálos tanulók kompetencia-alapú oktatása, nevelése

 

– Új szemlélettel Szentesért és egy élhetőbb jövőért –

A projekt azonosítója: HEFOP 3.1.3-05/1-2005-10-0297/1.0
A projekt időtartama: 2006. február 2 – 2008. január 31.
A pályázaton nyert összeg: 18 millió Ft
A támogató szervezetek: Európai Szociális Alap (13,5 millió Ft)

 

Magyar Állam (4,5 millió Ft)


Az oldal tetejére

Az oldal tetejére

A projekt tartalma

  • Az egész életen át tartó tanulás iránti igény kialakítása a tanulókban.
  • Új módszertani eljárások elsajátítása a továbbképzéseken.
  • A kompetencia alapú oktatás bevezetése 3 területen (szövegértés-szövegalkotás, matematikai logika, életpálya-építés).
  • Digitális eszközök beszerzése.
  • A Pedagógiai programunk átdolgozása az új tartalmaknak megfelelően.
  • A kompetencia alapú oktatás kiterjesztése 1-8. évfolyamra 2013. 01. 31-ig.
Az oldal tetejére

A projekt céljai

  1. Hosszú távú célkitűzések
    • Az egész életen át tartó tanulás iránti igény kialakítása a fiatalokban.
    • Egy versenyképes tudás megszerzése a későbbi tanulmányok folytatásához.
    • A megszerzett tudással megfelelő módon érvényesüljenek a munkaerőpiacon.
  2. A projekt célja
    • Az intézményvezetők és a pedagógusok felkészülése a továbbképzések keretében, a kompetencia alapú oktatási programcsomagok valamint a digitális eszközrendszer megismerésére és használatára a választott kompetencia területen.
    • A Pedagógiai programunk átdolgozása az új céloknak, elvárásoknak megfelelően.
    • Tanulóinkban az egész életen át tartó tanulás iránti igény kialakítása, az új típusú tanulási módszerek megismertetése és elsajátíttatása.
    • A gyakorlat orientált oktatás bevezetése.
Az oldal tetejére

A projekt eredményei

  1. Továbbképzések
    1. Akkreditált továbbképzések:

       

      • 2 fő intézményvezető: 2 x 40 órás továbbképzés
      • 6 fő megvalósító: 4 x 30 órás továbbképzés
    2. A továbbképzések fajtái, melyeket elvégeztünk:

       

      • 1 fő Projektmenedzsment
      • 1 fő Változásmenedzsment
      • 6 fő Programcsomagok alkalmazása
      • 8 fő SDT használata
      • 4 fő Tanulói differenciálás heterogén csoportokban
      • 2 fő Kooperatív módszertanra épülő együttműködés csoportban
      • 1 fő Osztályzat nélküli értékelés, szöveges pedagógiai értékelés
      • 1 fő Drámapedagógia az iskolában
      • 1 fő Hatékony tanuló megismerési technikák
      • 1 fő tevékenységközpontú pedagógiák
      • 1 fő Projektpedagógia, epochális oktatás
      • 1 fő Multimédiás szoftverek és eszközök alkalmazása
    3. Belső továbbképzések:

       

      • További 6 fő képzése valósult meg
      • Programcsomagok alkalmazása
      • Digitális eszközök használata
      • SDT használata
      • Interaktív tábla felhasználása a tanítási órákon
      • Kompetencia területenként a tapasztalatok megvitatása
      • Nyílt tanítási órák látogatása, utána konzultáció
  2. Digitális eszközök beszerzése
    • 5 db interaktív tábla
    • 5 db projektor
    • 5 db notebook
    • 6 db multimédiás számítógép
  3. Kompetencia alapú oktatás bevezetése (adaptációs és implementációs tevékenység)
    1. A kötelezõ és választható kompetencia területek( “A” modul, mely az egész éves óraszámot lefedi)

       

      • a szövegértési és szövegalkotási,
      • a matematikai-logikai és
      • az életpálya-építés kompetencia területekből.
    2. A 2006/2007-es tanévben bevezetésre került:

       

      • 1.a osztály matematikai-logika és életpálya-építés
      • 2.a osztály szövegértés, szövegalkotás és életpálya-építés
      • 5.a osztály szövegértés, szövegalkotás
      • 5.b osztály matematikai-logika
    3. A 2007/2008-as tanévben bevezetésre került:

       

      • 1.a osztály matematikai-logika, szövegértés, szövegalkotás és életpálya-építés
      • 2.a osztály matematikai-logika és életpálya-építés
      • 3.a osztály szövegértés, szövegalkotás és életpálya-építés
      • 5.a osztály szövegértés, szövegalkotás és matematikai-logika
      • 6.a osztály szövegértés, szövegalkotás
      • 6.b osztály matematikai-logika
  4. Mentorálás
    • A 6 fő projekt megvalósítót mentorok segítették munkájukban. Az 5 fő mentorból viszont csak két fő találkozott a kompetencia területenként megrendelt 3 alkalommal a mentorával.
      Oka: a szolgáltató megszűnése.
  5. Az iskolai dokumentumok átdolgozása
    • Pedagógiai Program átdolgozása.
    • Helyi tanterv átdolgozása az új tartalmaknak megfelelően.
  6. Nyilvánosság
    • 2006. október 26. Projektindító konferencia.
    • 2008. január 25. Projekt záró konferencia.
Az oldal tetejére

A kompetencia alapú oktatás bevezetésének hatásai

  1. Intézményi szinten
    • Az iskolában megvalósuló oktatás minősége fejlődött.
    • A tárgyi feltételek javultak.
    • Az iskola megítélése pozitívabb.
  2. A pedagógusok esetében
    • Szemléletváltás történt.
    • Az ismeretközpontúság helyett az ismeretek alkalmazása, a képességfejlesztés kapott nagyobb hangsúlyt.
    • Szoros együttműködés a pedagógus és a tanulók között.
    • Változatos módszerek alkalmazása.
    • Oldottabb légkör a tanórákon.
    • A tevékenykedtetőbb oktatás került előtérbe.
    • Aktív tanár – aktív tanuló a tanórákon.
    • Differenciálás, egyéni képességfejlesztés.
    • Kooperatív technikák, projektoktatás.
    • Csoportmunka a frontális osztálymunka helyett.
    • A pedagógus órára való felkészülése időben megduplázódott.
  3. A tanulók esetében
    • Egészségesebb a személyiségfejlődésük.
    • Élvezetesebb órák – motiváltabb tanulók.
    • Fejlődött a kommunikációs készségük.
    • Toleránsabbak, türelmesebbek.
    • Képesek csapatban együtt dolgozni.
    • Sikerélmény a differenciálás miatt.
    • Javult a szövegértésük, logikai gondolkodásuk.
    • A tanulók magabiztosabbak a problémamegoldásban és a konfliktuskezelésben.
Az oldal tetejére
KRÉTA rendszer
Étkezés
Rendőrségi prevenciós csomagok
Pályázat 112
Tájékoztató Szülőknek

Óvodai-iskolai szociális segítő tevékenység az iskolában

Az intézményben iskolai szociális segítő:
Horváth Anita.

Fogadóóra helye, ideje az iskolában:
kedd: 08.00-10.30
csütörtök: 14.30-16.30

  1. emelet, 14. terem

Bővebben

Tájékoztató

Tájékoztató az etika óra helyett választott hit -és erkölcstan oktatás megszervezéséről:

Tájékoztató

Iskolapszichológiai ellátás

Hétfő:  12:30 - 13:15 -> Fogadóóra (27-es terem)

________________________________________

2018/19-es idegen nyelvi mérések eredményei
Gyermekutaztatás szabályai

A tragikus veronai buszbaleset után a Kormány megvizsgálta, hogy szükség van-e a jogszabályok szigorítására. A Kabinet azt szeretné elérni, hogy hasonló tragédiák a jövőben ne fordulhassanak elő. A lehetséges szigorításokról a Kormány  ki kívánja kérni a magyar állampolgárok véleményét. Ennek érdekében internetes konzultációt indított az ügyben, amelyet az alábbi linken érhetnek el:

https://konzultacio.kormany.hu/.

Klauzálos Gyermekekért Alapítvány
Tájékoztató a nyári napközis táborról
Megújult iskolánk honlapja

Elkészült formailag megújult honlapunk. Bízunk benne, hogy látogatóink könnyen eligazodnak majd az új oldalon és kérdéseikre remélhetőleg gyorsan választ találnak.

A régi tartalmak folyamatosan átvételre kerülnek a régi weblapról. Amennyiben mégsem talál valamit, korlátozott ideig elérhető az előző változat is az alábbi képre kattintva:

Nemzeti Tehetség Program