HEFOP 3.1.3
Klauzálos tanulók kompetencia-alapú oktatása, nevelése
új szemlélettel Szentesért és egy élhetőbb jövőért
- A projekt adatai
- A projekt tartalma
- A projekt céljai
- A projekt eredményei
- A kompetencia alapú oktatás bevezetésének hatásai
A projekt adatai
A program címe: | Klauzálos tanulók kompetencia-alapú oktatása, nevelése
– Új szemlélettel Szentesért és egy élhetőbb jövőért – |
A projekt azonosítója: | HEFOP 3.1.3-05/1-2005-10-0297/1.0 |
A projekt időtartama: | 2006. február 2 – 2008. január 31. |
A pályázaton nyert összeg: | 18 millió Ft |
A támogató szervezetek: | Európai Szociális Alap (13,5 millió Ft)
Magyar Állam (4,5 millió Ft) |
Az oldal tetejére
Az oldal tetejére
A projekt tartalma
- Az egész életen át tartó tanulás iránti igény kialakítása a tanulókban.
- Új módszertani eljárások elsajátítása a továbbképzéseken.
- A kompetencia alapú oktatás bevezetése 3 területen (szövegértés-szövegalkotás, matematikai logika, életpálya-építés).
- Digitális eszközök beszerzése.
- A Pedagógiai programunk átdolgozása az új tartalmaknak megfelelően.
- A kompetencia alapú oktatás kiterjesztése 1-8. évfolyamra 2013. 01. 31-ig.
A projekt céljai
- Hosszú távú célkitűzések
- Az egész életen át tartó tanulás iránti igény kialakítása a fiatalokban.
- Egy versenyképes tudás megszerzése a későbbi tanulmányok folytatásához.
- A megszerzett tudással megfelelő módon érvényesüljenek a munkaerőpiacon.
- A projekt célja
- Az intézményvezetők és a pedagógusok felkészülése a továbbképzések keretében, a kompetencia alapú oktatási programcsomagok valamint a digitális eszközrendszer megismerésére és használatára a választott kompetencia területen.
- A Pedagógiai programunk átdolgozása az új céloknak, elvárásoknak megfelelően.
- Tanulóinkban az egész életen át tartó tanulás iránti igény kialakítása, az új típusú tanulási módszerek megismertetése és elsajátíttatása.
- A gyakorlat orientált oktatás bevezetése.
A projekt eredményei
- Továbbképzések
- Akkreditált továbbképzések:
- 2 fő intézményvezető: 2 x 40 órás továbbképzés
- 6 fő megvalósító: 4 x 30 órás továbbképzés
- A továbbképzések fajtái, melyeket elvégeztünk:
- 1 fő Projektmenedzsment
- 1 fő Változásmenedzsment
- 6 fő Programcsomagok alkalmazása
- 8 fő SDT használata
- 4 fő Tanulói differenciálás heterogén csoportokban
- 2 fő Kooperatív módszertanra épülő együttműködés csoportban
- 1 fő Osztályzat nélküli értékelés, szöveges pedagógiai értékelés
- 1 fő Drámapedagógia az iskolában
- 1 fő Hatékony tanuló megismerési technikák
- 1 fő tevékenységközpontú pedagógiák
- 1 fő Projektpedagógia, epochális oktatás
- 1 fő Multimédiás szoftverek és eszközök alkalmazása
- Belső továbbképzések:
- További 6 fő képzése valósult meg
- Programcsomagok alkalmazása
- Digitális eszközök használata
- SDT használata
- Interaktív tábla felhasználása a tanítási órákon
- Kompetencia területenként a tapasztalatok megvitatása
- Nyílt tanítási órák látogatása, utána konzultáció
- Akkreditált továbbképzések:
- Digitális eszközök beszerzése
- 5 db interaktív tábla
- 5 db projektor
- 5 db notebook
- 6 db multimédiás számítógép
- Kompetencia alapú oktatás bevezetése (adaptációs és implementációs tevékenység)
- A kötelezõ és választható kompetencia területek( “A” modul, mely az egész éves óraszámot lefedi)
- a szövegértési és szövegalkotási,
- a matematikai-logikai és
- az életpálya-építés kompetencia területekből.
- A 2006/2007-es tanévben bevezetésre került:
- 1.a osztály matematikai-logika és életpálya-építés
- 2.a osztály szövegértés, szövegalkotás és életpálya-építés
- 5.a osztály szövegértés, szövegalkotás
- 5.b osztály matematikai-logika
- A 2007/2008-as tanévben bevezetésre került:
- 1.a osztály matematikai-logika, szövegértés, szövegalkotás és életpálya-építés
- 2.a osztály matematikai-logika és életpálya-építés
- 3.a osztály szövegértés, szövegalkotás és életpálya-építés
- 5.a osztály szövegértés, szövegalkotás és matematikai-logika
- 6.a osztály szövegértés, szövegalkotás
- 6.b osztály matematikai-logika
- A kötelezõ és választható kompetencia területek( “A” modul, mely az egész éves óraszámot lefedi)
- Mentorálás
- A 6 fő projekt megvalósítót mentorok segítették munkájukban. Az 5 fő mentorból viszont csak két fő találkozott a kompetencia területenként megrendelt 3 alkalommal a mentorával.
Oka: a szolgáltató megszűnése.
- A 6 fő projekt megvalósítót mentorok segítették munkájukban. Az 5 fő mentorból viszont csak két fő találkozott a kompetencia területenként megrendelt 3 alkalommal a mentorával.
- Az iskolai dokumentumok átdolgozása
- Pedagógiai Program átdolgozása.
- Helyi tanterv átdolgozása az új tartalmaknak megfelelően.
- Nyilvánosság
- 2006. október 26. Projektindító konferencia.
- 2008. január 25. Projekt záró konferencia.
A kompetencia alapú oktatás bevezetésének hatásai
- Intézményi szinten
- Az iskolában megvalósuló oktatás minősége fejlődött.
- A tárgyi feltételek javultak.
- Az iskola megítélése pozitívabb.
- A pedagógusok esetében
- Szemléletváltás történt.
- Az ismeretközpontúság helyett az ismeretek alkalmazása, a képességfejlesztés kapott nagyobb hangsúlyt.
- Szoros együttműködés a pedagógus és a tanulók között.
- Változatos módszerek alkalmazása.
- Oldottabb légkör a tanórákon.
- A tevékenykedtetőbb oktatás került előtérbe.
- Aktív tanár – aktív tanuló a tanórákon.
- Differenciálás, egyéni képességfejlesztés.
- Kooperatív technikák, projektoktatás.
- Csoportmunka a frontális osztálymunka helyett.
- A pedagógus órára való felkészülése időben megduplázódott.
- A tanulók esetében
- Egészségesebb a személyiségfejlődésük.
- Élvezetesebb órák – motiváltabb tanulók.
- Fejlődött a kommunikációs készségük.
- Toleránsabbak, türelmesebbek.
- Képesek csapatban együtt dolgozni.
- Sikerélmény a differenciálás miatt.
- Javult a szövegértésük, logikai gondolkodásuk.
- A tanulók magabiztosabbak a problémamegoldásban és a konfliktuskezelésben.