Előző 45. oldalellátott Ondava-folyó és a közelében levő, szláv ajkon az Ondava névből fejlődött Udava-Udva nevű patak mellett tartotta. (Hasonló 10. századi magyar-szláv elnevezésű szálláspárok e vidéken:
Csécs-Csicsva, Borsi-Borsova, ma Bózsva, Karcsa-Korcsva, Bold-Boldva stb.). Ond és fia, Ete második, végleges szállásterülete Csongrád megye lett, de aralmat gyakoroltak az Alpártól Titelig húzódó Tisza mentén, amint ezt az Alpár mögötti homokon fekvő Ete "nyári szállás" és a Titel környéki Únd "téli szállás" igazolja. Váruk, amint ez az Anonymus fenntartotta családi hagyományból kiderül, a Tisza és Körös össze-folyásánál levő Csongrád lett.
Rejtélyes kérdés, hogy a krónikák miért a Nyír-vidéken jelölik ki Künd fiai, Kusid és Koppány (Cupan, Cupian) szállásait. Mint fentebb említettük, Künd fia, Kusid a fehér ló mondából került a vezérnévsorba, ahol mint Árpád követe Kündü fia Kurszánt jeleníti meg degradált szerepben. Anonymus feltehetően azért helyezte szálláshelyüket Szatmárba, mert itt lakott a Cupianhoz hasonló nevű Kaplony nemzetség, de meglehet, hogy volt olyan hagyomány, amely szerint Kündü fia Kurszán első szállásterülete a Szamos melléke volt. Kusid, Illetve Kurszán neve e vidéken helynévben nem található, hacsak fel nem tesszük, hogy az eredetibb Kuszán név mellett valamelyik Magyarországon beszólt magyar, kabar (bolgár, Mán) vagy szláv dialektusban élt az a Kusál névváltozat, amellyel a német krónikák nevezik. Ez esetben ugyanis a dési sóbánya melletti Kosály és a Krasznába ömlő Kusaly-patak egy hasonló nevű faluval a Szamos-torkolatnál fekvő udvarhelyhez tartozó nyári szállások lehetnének.
Nehéz kérdések vetődnek fel a Sajó mellé telepített Örs vezérrel kapcsolatban Is. Anonymus Ugyanis a kun (kabar) vezérek között szerepelteti Ousad fia Örsúr néven, és Borsod megyében juttatja szállásbirtokhoz, ahol az Árpád-korban csakugyan birtokolt az Örsúr-nemzetség. E helyen azonban sem Ousad, sem Örs nevű falut nem találunk (Őrös nem tartozik ide !)‚ ráadásul az Örs helynév, melyből országszerte 27 található törzsnevek csoportjában, minden bizonnyal egy kabar törzs neve volt. Következőleg Örs-úr nem személynév volt, ha nem olyanféle méltóságnév, mint a Türk-sad; jelentése: az Örs törzs feje.